Saturday, November 23, 2013

EPF Excel Format and Socso Excel Format

dah lama x update blog,
dah lama sbnyr aku cari 2 borang ni dlm bentuk excel, tp x penah jumpe..so aku convert alignmnt sendiri, wpun x berapa nk perfect...tp aku da submit borang nie bulan lepas...n xde isu borang ni xley gune dari 2 2 pihak...so aku dcide tuk share kt korg....

untuk EPF excel
Share excel format new epf.xlsx - 68 KB
untuk Sosco excel
Share excel format new socso.xlsx - 105 KB


tuk EPF aku dah siapkan fomula dekat sheet tu...korg masukkn je berapa gross salaries dorg...nnti auto calculate la...
n print area semua aku da set kan....
cume tuk sosco aku x buat lagi formula sbb coding dia agak complicated...ambik masa...tunggu aku free la nk buat semua tu....bukan free..tunggu aku rajin...hahahaha

so hope bende nie dpt menyenangkan korg....kalau rase senangkn korg...sila2 la share bende baik nie kt org lain....

thanks

------------------------------------------------------------------------------------------

update 19/4/2017
Socso excel format 2017

masih ade yg email aku tuk latest form,
view dari mediafire yg aku upload bende ni..lebih 50k download tuk file lama ni..
since ramai yg request aku buat yg baru tuk 2017 punya format.. harap ianya membantu x bnyk sikit kerja korg..

x bnyk yg d pinta.. pray for me to have good life.. :)

3 comments:

Anonymous said...

utk 2014 ada borang baru kn..boleh update pd sy..tk banyak...noor5313@gmail.com

s said...

@noor; yup 2014 ade borang baru....utk epf kan? masih guna borang lg utk epf? sbb skrng semua dah online....borang pun berguna tuk socso je sekrng....kwsp company sy dah strt gune online....snng n simple...semua online semua auto calculation x yah pening2 dah

Unknown said...

sosco ade buat format baru tak untuk tahun 2016 punya... yang ada ni yang lama punya kan..

Boleh try usya2 post lain:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...