Friday, November 20, 2009

insaflah wahai MUHAMMAD HILMI

result upsr baru je kuar ari ni...
aku ingt lagi 8 or 9 tahun lepas...keputusan upsr aku tak la bgus....tak dpt 5 A pun....GAGAL lak tu...aku bukan nyer budak cerdik pandai di masa lampau.....nak2 dlm BI....
aku still simpan report card sejak dari darjah satu...aku tgk balik..yg lain ok la....ader yg cukup2 makan....n ader yg gak yg merah tu....n tuk pengatahun korg dari darjah satu sampai la fom2, my eng is very suck.....i'm fail all the time, if we calculte since i darjah satu sampai fom 2... how many year??? 8 YEAR IM FAIL IN ENGLISH LANGUAGE.....but now???heheheheh.....so lets proceed to the main story here, my UPSR result
1A (bahasa) 3B(sains, math, the other one forgot la...heheh), and 1D(BI)...so in my slip state that YOU ARE LOSER...huhuhuhu.....
ingt lagi jiran aku nie, mak dye selalu duk ngaku anak dye pandai.....aku dah lupe lak bape result dye....
mak aku pun ader gak ckp "tgk cam anak org tu 5A", tp tak selalu mak aku nie compare kan ngan org lain...ade la jugak kan...tp tu lumrah....setiap mak akan ckp camtu.....
n aku melangkah ke zaman PMR, sykur, slip aku tak ader dah perkataan YOU ARE LOSER....ok la.... 1A 3B 3C.....stil melekat dari result upsr...hehehehhehe....
tp stil bukan satu pencapaian yg boleh membanggakan mak ayah kite lagi....

then SPM, bermulanya langkah aku merangkak ke menara gading skunk nie.....
aku ingt lagi....result SPM aku bukan la yg terbaik kt malaysia....tp aku still dpt ANUGERAH PELAJAR TERBAIK SPM, aku pun terkjut, di sbbkan aku sekolah luar bandar, result aku yg hampeh tu masih boley dpt lagi anugerah tu......
then aku dpt tawaran mtrx, lagi pun strt SPM aku dah trget aku nak masuk mtrx.....
aku ingt lagi mak aku ader tanye aku....btul ke nak masuk mtrx??
ramai kwn2 mak aku nasihatkan aku tak pergi....tp mak aku tak ckp pape...dye juz ckp...kalau rase boley, pergi la.....
so di situ la bermula, dlm hati aku...aku nekad...tak nak hampa kan aku......n aku nk bukti kan kt kwn2 mak aku yg aku nie boley berjaya....bukan result SPM yg menentukan anda berjaya ke tak....alhamdullh....
1st sem aku dpt result yg meberangsangkn....3.67....aku sndri pun terkejut...
and for the 1st time aku menangis dgn air mata gembra....setelah 18 tahun hidup...tu la pertama kali aku mengis di sbbkan gembira....
n aku dpt kan bukitkan buat kali ke2 kepada mak aku n kwn2 dye....sem ke2 aku dpt 3.84....
even aku tka merasa 4flat...takpe la...result tu dah ckp yg membukti ak nie dpt buat.....
tp hanya di zaman mtrx shaja aku dpt kekalkan prestasi yg camtu....
lepas aku melangah setapak ke alam U nie....aku tak tau,...
nape aku ulang kesilapn lama aku...aku ulang kesilapan mase UPSR, PMR dan SPM dulu....
kenapa aku tak jalani kehidupan aku sebagai mana kehidupaan aku di matrx???????

jwpannya....

aku dpt satu jwpn.....envrnmnt kite.....
kalau kt mtrx, nak berjoli.....amat ssh sekali, jauh
di U, asyk bermain jer....bandar pun dekat...
di mtrx, selalu aku p lib(even ngan awek aku ttp stdy)hahahahahah
di U, jejak lib satu sem sekali
di mtrx, aku ader satu meja stdy n aku selalu stdy
di U, aku ader gak meja stdy, tp tak stdy pun
di mtrx, takder lptp
di U, aku dah ader lptp n itu melalaikan aku

adakah ini sume satu alasan??????

jwpan nyer btul....aku cube jadi terbaik antara yg terbaik setakat nie....
org lain pun ader lptp, tak pergi lib....tp boley jer cemerlang....
aku jumpe satu jwpn.....

dorg stdy n BERDOA...

btul...di mtrx aku berdoa...
tp kt U nie....amat jarang sekali....

tu satu2 nyer kelemahan aku.....aku akan cube, cube, cube dan terus mencuba.....
berdoa, berdoa n berdoa......

tetapi kenapa aku masih tak beubah?????
aku masih lagi mencari jwpan...........jwpan yg aku harapkan dpt mengubah aku dari langha sume ni.....kenapa kenapa kenapa aku masih tk berubah w'pn aku tau jwpn nyer????
bodoh sgt ke aku nie?????
degil sgt ke aku nie?????

YA ALLAH...aku meminta pertunjukMU...berikanlah aku cahaya agar aku dapat menerangi kegelapan yg ader di dalam diri hambu Mu ini.....

5 comments:

ViNiL said...

kat matrik ada aku... lalalalaaa~~~

iLLusion dinie said...

kat matrik,qo duk sblh bilik aq..hahaha

StrewberiManis said...

1st: niat kite
2nd: environment

hopefully ko xulang kesilapan lama
xterlambat lagi utk membetulkannya
kite ade lagi 2 sem utk buktikan (excluding prac)

smoga berjaya!!! =)

Myth said...

insapla woi... ade berapa sem je lg..
sedekah je laptop ko kat aku, mesti ko leh fokus

Anonymous said...

smuge berjye mengubh diri..oho...

Boleh try usya2 post lain:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...