Thursday, March 26, 2009

tragedi 24 march 2009 (10p.m)

sedang ngah menunggu kehadiran kawan ku ini datang untuk menghantar assignment...
tiba2 satu letupan kuat kedengaran...
bunyi yang biase ku dengar...bunyi sesuatu bende pecah...prammmm!!!!
agak kuat sehinggakan jiran datang menjenguk untuk melihat ape yg terjadi di sebelah rumahnya....
tanpa membuang masa...aku pun turun untuk melihat apa yg telah terjadi...
agak terkejut aku melihat pintu sliding door tu berkecai..n joe yang terduduk berlumuran darah....
pakcik jiran sebelah : korg gaduh ker???
jiran cina lagi sebelah : apa sudah jadi??
 ok ka itu budak???
bawak p klinik la....
ktg masih lagi kebingngugan ape yg jadi.....
ucop n oni mengambil keputusan untuk hantar joe ke klinik....
sian aku tgk....dlm hati ku ini ader seribu satu persoalan yang masih belum terungkai...
macam mane sekeping kaya yang begitu tebal boley pecah???
barape harga nak ganti pintu nie??
joe ok ker tak??sampai hidung berdarah???
tp ape yang buat aku terharu dalam keadaan begitu...joe yang tujuannya datang untuk menghatarkan asgmnt nyer itu menyerahkan pendrive tu kt aku....
dlm keadaan begitu sekali pun masih lagi dye teringt asgnmnt tu....
so kejadian tu selasai di situ setelah beliau di hantarkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah Klang....
hampir 2 jam menunggu ucop cntc aku...
ucop : jom lepak ali..kotrg kat cini....
aku pun kate ok jer....
tgk2 dah jadi cam dlm gambar tu....
aku dtg pastu terus gelak(jahat tak)...hahahahah
aku pn tanye cam mane ley jadi camtu....
rupe2nyer dye tak nampak sliding door tu....
adoi....
coz mase tu gelap...umah ktrg jarang bukak lampu kat bwh..
juz atas jer yg cerah....
aliding door tu pun tintet hitam...so dye ingt kan pintu tu terbuka...
dalam keadaan berlari....
prammm!!!!!...kejadian berlaku dlm sekilp mate jer.....
joe2....
pengajaran dlm citer nie....

---aku pun tak tau aper....so yg aku nak pesan berhati2 walau di mana jua anda berada----

pipi yg menerima 2 jahitan
tangan satu jahitan

tidak lupe juga di kaki 3 jahitan(kalu tak silap la)
kos rawatan RM1 jer....
di sebabkan hospital kerajaan melakukan kerja yg ala kadar...joe p PK keesokkan nyer(hari ini)
tuk menyemart kan lagi balutan2 yg ader...
hehehehehe....

ps: joe jgn marah aku update blog aku nie...
hahahahha.....

2 comments:

::ThisIsNotMe:: said...

kejadian yg sme pnh jd kat member org...
tp sliding door cafe bkan rumah...
dierang men kjar2 dlm cafe 2 nak sapu krim kek kat muke pastu terlanggar sliding door pcah...
tuannyer cafe mintak ganti rugi...
kiterang dalam 20 orang kne bayar RM50 ringgit sorang....
ntah kne tipu ngan toke 2 sbb time 2 baru 18 tahun... hahahahaha

shiqin ghazali said...

seyes dasat..

ptut la btmpal2 muke mse dtg claz

bpe ari je Pk kasi mc?

Boleh try usya2 post lain:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...