Wednesday, May 5, 2010

Aminulrasyid vs polis....

aku tak tau la korg ambik perkembangan ke tak kes ni...tp aku ambik perkembangan kes ini...sebab bagi aku kes ini menarik....
banyk komen2 aku baca dari public kita....ader yg sokong arwah...ade yang sokong polis....
ok..untuk kes ini...aku sokong n berpihak kepada arwah...
mangsa di tembak mati (head shot) oleh polis
keterangan polis :
fakta 1 : mereka menembak melepaskan tembakan adalah kerana mangsa/arwah telah cuba mengundurkan kereta untuk melanggar polis terbabit
fakta 2 : polis hanya  boley tembak mati mangsa apabila keselamatan anggota polis terancam..
fakta 3 : polis menjumpai senjata parang dalam kereta

melihat kepada kepada fakta di atas...bhwa polis benar....
tp kita tak boleh tgk atas satu pihak...

keterangan saksi:
saksi 1 (rakan arwah yg berada di dalam kereta ketika kejadian terbabit):
fakta 1 : kereta terbabas, tayar depan masuk longkang dan tak mungkin untuk mengundur
fakta 2 : mangsa di tembak mati sebelum kerata itu terbabas, mana mungkin untuk manga mengundur kerana mangsa telah pun meninggal dunia
fakta 3 : saksi berjaya lepas kan diri dari pihak polis dari di kejar (org pertikai kan bnde nie..cam mane mangsa boley terlepas n aku tak pertikaikan coz polis m'sia isap okok...stamina takder coz aku jumpe ramai sgt polis isap okok)
fakta 4 : di belasah oleh polis2 ketika cuba menyrah diri

saksi 2 (pemilik rumah di sebrang jalan ti tempat ke jadian)
fakta 1 : kereta terbabas masuk longkang
fakta 2 : tiada parang di temui polis
fakta 3 : saksi pertama berjaya lepaskan diri


2 saksi dengan kisah serupa.... dan satu kumpulan polis dengan kisah berbeza...

korg komen la sndri pasal fakta2 di atas nie...
aku bace banyk komen kt youtube n dari Dato Musa ( ketua polis negara) mengatakan
hentikan kereta untuk mengelakan syak wasangka buruk.....

ok nie komen aku atas statmnt kt atas.....korg tgk la...ko taip kt youtube tu... police persuit kt u tube...tak der pun polis nie tembak...incase ader satu 2 kejadian di mana police dorg tu dah mengesah kan yg dorg kejar tu penjenyah di kehendaki....
kes lain....kalau korg tgk....dorg juz tembak kt tayar jer...tak tembak pun ader.....banyk cara nk henti kan kete nie....tak yah tembak pun takpe....takkn polis tak beljar kowt cara2 nk henti kan kete yg sedang di kejar?
skunk nie bukan maslah berhenti tak berhenti...skunk nie masalah tembak mati...

korg pikir2kah lah dan selamat beramal

dan menilaikan sendri apa yg berlaku...aku post sekali video keterangan saksi...

saksi 1:
http://www.youtube.com/watch?v=RJkY7x1aDi0

saksi 2:
http://www.youtube.com/watch?v=LmQeUF-tjGQ&feature=related

No comments:

Boleh try usya2 post lain:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...