Wednesday, June 17, 2009

adakah indonesia benar2 menbenci Malaysia????

tau ke korg akan kewujudan link nie....
http://www.malingsia.com
nie adalah salah satu blog yg aku baca ptg tadi...
n aku jumpe blog nie dari blog Mazidul Akmal Sidek (Maz)....
mula2 aku tau ape isi kandungn blog nie....n aku malas nak buka...
akan tetapi di sebabkn bro Maz nie dah letak dlm blog nie pasti bende nie mnarikkn..
so aku pun klik kt link tu....
post yg panjang....
aku tak baca coz mls....tp gamba kt blog tu membuatkn aku pelik...
so aku p ke ruangan komen....
nie salah satu komen yg aku bca.....

"Mana berani malingsia lawan perang indonesia yang tidak pernah perang melawan penjajah,,indonesia merebut kemerdekaan dgn titik darahnya sendiri,,,Tapi apa yang malaingsia dapatkan dari kemerdekaanya hanya belas kasiahan dari Inggris..Negara belas kasihan (MALINGSIA)"

dan2 hati ku berasa panas...dan aku memberi sepatah dua kata n meningglkan jejak ku di blog dye....

nie lak aku yg tulis...

"bersatu aper nyer????
org indonesia dtg m’sia cari kerja….
btul ker dorg cari kerja????
cari gaduh ader la….
tak puas hati terus nak pukul org…last dorg gak yg kalah…
bodoh…..
menyemak jer kt negara aku nie….
masuk dah la secara haram….
dtg m’sia buat perangai….
kalu indonesia tu bagus sgt…nape samapi org indon snggup mngadai nyawa masuk m’sia….
masuk m’sia naik tokong….sengal..na mpak sgt takder duit..nak tagih simpati kt org m’sia…..
nsb bek ader gak yg baik n jadi kwn aku….
kalau aku cite kt kwn aku pasl bende nie…
pasti dia sedih ngan rakyat dia sendiri…..
sekura ng2 nyer…
org m’sia akan kaya bila masuk indonesia…..
n org indonesia tak mampu nak hidup kt m’sia…
tu hakikat…"

nie ayat aku ketika bengang dgn post yg diberi n juga gamba2 yg ader kt citu...
sape tak hati panas beb kalu dorg ckp camtu.....
kalau korg nak tau...aku bermain travian di server malysia....
n game nie ader di seluruh negara termasuk indonsia....
mula2 aku main game nie...ader org ckp kt aku
kite berperang ngan indon
coz indon tak puas hati ngan kite(Malaysia)........
mmng btul...bile palyer indon dpt tau kite nie org malysia....
dye dgn semangt serang kite kaw2...cam la aku nie mati btul....
aku tk tau lak org indon betul2 tak suke M'sia...
ingtkn kt game tu jer...
upenyr2...kt dunia realiti nie pun sama......


so yg menjadi tanya kt aku skunk...patut ker aku bgi komen camtu...
or patut ke aku diam kn diri.???
coz komen2 yg camtu akan buatkn bende nie jadi lebih teruk
n sampai bile kite nak bermusuh????
takkn ke kite nie berdamai???
ape komen korg pasl nie????


---sedih dgn ape yg berlaku---

No comments:

Boleh try usya2 post lain:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...